Tags

, , , , , , ,

I princippet, så tror vi alle, at vi udmærket godt ved hvor vores kunder befinder sig. Jeg høre tit den der med at ”det har vi helt styr på, du skal bare kontakte dem ud fra denne database”. Jamen hvis det er så nemt hvorfor ringer I så bare ikke til dem selv?.
Det er et spørgsmål om at finde de nye kunder i marked.

For en del år siden kunne du købe benzin på en benzintank og du kunne købe pølser i en pølsevogn. I dag kan du knap nok købe benzin på en tankstation og pølsevognen findes ikke mere. Kører du ind på en tankstation i dag, skal du da ikke regne med at du kan købe en pære til forlygten af din bil eller nye vinduesvisker – Nææ du kan få 2 hapsdog og er du kvik, kan du få en cola i nakken, en latte, varme basser og et marcipanbrød. Mangler du lige mælk, mel eller køkkenrulle så klare de også den MEN vinduesvisker, nej det handler vi ikke med.

Tankstationen har i dag nærmest udkonkurreret bageren, pølsevognen og døgnkiosken. Det er da smart tænkt, hvem var det, som fandt på det. ”Hey” folk kommer og køber benzin skal vi så ikke lige fylde deres bil med alt muligt de ikke have regnet med. Tænk hvis det var bageren eller pølsevognen der havde fundet på at sælge benzin for 20 år siden, så havde der måske ikke eksisteret benzintanke i dag 🙂 – Forstår du hvad jeg mener? Vi skal hele tiden finde nye forretningsområder, nye kundetyper der kan aftage vores produkter.

Hvor finder du så dine nye kommende kunder?.

Hvis vi skal tage den helt fra bunden, så kan du med stor fordel ”ruske” op i dit støvet arkiv og lave en ny segmentering ud fra en almindelig database.

Når vi booker møder for kunder, starter vi altid forfra, fordi det er det eneste vi kan. Vi har ikke adgang til vores kunders kundelister. Når vi laver ringelister sker det på denne måde:

1. Hvilke område vil du have kunder fra
2. Hvilken type virksomhed vil du handle med A/S -ApS osv.
3. Hvor mange ansatte skal virksomheden have
4. Regnskab, positiv drift, underskud

Fortsættes 1 af 3 se mere på www.cphcallcenter.dk og vores facebookside https://www.facebook.com/cphcallcenter